Bokföring

Detta är den andre eller tredje dagen i rad som jag kommer hem och tappar upp badkaret för att plugga. Det jävla provet som kommer på fredag gör  mig på dåligt humör och stressad. Jag förstår verkligen ingeting och lär inte göra det efter all hjälp och läsande jag fått. När jag inte förstår på en gång så blir jag lätt förbannad och usch och blä. Jag vill bara förstå hur man gör så man kan få vg eller åtminstone hade jag blivigt glad över att bli godkänd. Men nejnejnej, det vill inte tränga sig in i hjärnan och jag förstår verkligen inte iheller varför vi lär oss det för det åker ut igenom andra örat ändå. Vem tycker bokföring eller bokslut är roligt? Vi får väl hoppas något kommer in i huvudet och inte att det lilla trillar ut igen ur mitt huvud eftersom jag lär behöva det när jag gått ut.

Jag kan knappt förklara vad bokföring är. Ungefär att man skriver upp alla affärshändelser som sker i ett företag. Inte för jag vet vad jag själv skriver men något sådant om jag minns rätt. Imorgon blir det antagligen en dag till att bada och plugga och gud be vare mig att det är den sista för man får ingen fritid alls, ingen träning, ingen Roza och inga vänner. Just nu hatar jag skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0