Svenska är blörk

Läxa är blörk, skolan är blörk och svenska är blörk.

Vi ska skriva om något från tiden förr, tror det är medeltiden och vikingatiden och allt sånt mög, sådant som jag inte alls har koll på pga inget intresse för det ;) Men iallafall så hade jag och Emelie svårta att välja och det mesta var upptaget. Det första var runor men där var inte mycket fakta efter det fick vi "Snorre Strularsson" som jag inte har någon aning om vem det är och nu tillslut fick vi Freja. Tack och lov! Men det är iallafall klart och ska redovisas snarast. Men detta är inte den enda läxa/uppgift vi har, vi ska även ha ett prov och läsa en litterär bok. Jag minns inte ens vad min heter men den är helt ointressant för jag förstår absolut ingeting ur den, blir lite svårt sen när jag väl ska skriva om den men det löser sig det med antar jag.

Snart får jag väl kila för att sysselsätta mig med något som antagligen blir den rälige boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0