helgen

Sådär ja. Nu är här välstädat och dammfritt eller vad man nu ska kalla det. Gick minsann undan. Nu har jag slått ner mig till ro här i stolen och i bakgrunden går Ringaren i Nottredamm (vet inte hur det stavas) men iallafall så kände jag bara för att vara lite barn igen och se den, så länge sen nu ;)

Men nu till  helgen.
I fredags vakna jag upp rätt sent så det var in i duschen direkt, äta och göra vid sig och samtidigt skulle jag få upp älskling ur sängen vilket inte är det lättaste. Men det gick och vi kom iväg till Elin där vi skulle fira midsommar. Det blev god midsommar mat, bad och snack hela kvällen. + Några runder med Emilia långt in i läskiga skogar i närheten, men det läskiga märkte vi inte av för vi prata på så bra så. En lyckad midsommar jämnfört med förra då jag satt hemma för mig själv och hade det trist. 

I Lördags vakna vi också upp sent. Låg och drog oss till det blev eftermiddag och sen skulle jag ta bussen hem, men nej där gick ingen buss för det var en röd dag vilket varken jag eller Roza visste så mamma fick komma. Idag var det även Eket och vi kunde inte bestämma oss om vi skulle åka. Dyrt-bakfylla-trötta-ingen dricka-stress osv. Men vi löste det ändå och kom iväg och det var faktiskt roligare än vad jag trodde. Massa folk som man inte har sett på ett bra tag och bra stämning, iallafall för det mesta. 

Ja, så min helg har alltså sett ut såhär i princip. Söndag, idag kan ni ju gissa ut vad jag har gjort? Ja, sovit ut och är helt död. Iallfall lyckad helg :) 

Måste bara få säga att Ringaren i nottredamms "härskare" säger nåväl hela tiden, vilket får mig att tänka på Emilia som ofta säger så. Hihih!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0