snart sommarlov

Ja, för snart är det sommarlov och jag längtar så in i tusan! :D

Min vecka har bestått av solning, barn passning, Roza och läxa(naturligtvis).
Vi hade ett sista prov nu i tisdags och jag fick vg, wiho! nöjd. Samma dag träffade jag Roza och passade min kusin Sofia en stund medans hennes mamma skulle klippa sig. Alltid lika trevligt och en sån charmunge. Ih :D

image117
En bild på min kära kusin :)

I Onsdags var jag inte alls på humör, nä för usch och fi vilken lärare jag har. På turismen bad jag om att få veta mitt betyg som jag var hundra på att skulle bli ett vg, men ack nej. Jag fick ett g och därför blev jag inte på humör och ville självklart göra vad som krävs för att få ett vg och jag fick till läxa att kunna länder på karta. När tantan står där och ringar in länderna jag ska kunna ber jag om att få en karta som är bra och som jag ska kunna plugga till nått så när men nej då får hon utbrott. Det blev en jävla vändning och plötsligt var jag både otrevlig, hade en dålig attityd och var lat. Jag kände riktitg hur varm jag blev av ilska och ville bara slå till allt runtomkring mig. Hon kunde absolut inte ge mig en karta på världen för nu hade hon gett mig en chans att jobba upp mitt vg men det är väl ändå läraren som ska stötta och hjälpa en när man vill nå ett bra betyg? Nä pyttsan, nu förstår jag varför mina andra kompisar har fått sina små utbrott på  henne då och då.

Men jag ska ge mig fan på att få alla rätt nu bara för det, envis som jag är. Så nu ska jag gå och plugga ner mig med länder och kartor.

Kommentarer
Postat av: gabbi

vill du tjäna lite extra pengar? gå då in på min blogg och läs mitt senaste inlägg för mer information! ha de bra!

http://gabbifreak.blogg.se

2008-05-29 @ 18:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0